czwartek, 20 grudnia 2007

Tytułem wstępu

Postanowiłem utworzyć tego bloga nie po to, aby opisywać swoje płatności kartami;-) ale po to, żeby podzielić się moją wiedzą na ich temat, jaką zdobyłem posługując się prostokątnymi kawałkami plastiku od ... no właśnie - od ilu lat. Łatwiej mi chyba będzie wyciągnąć mój "klaser" i wyliczyć karty bankowe, jakie miałem, a których termin ważności już minął:
  • Polcard Bis banku GBG (debetowa do konta ROR, niestety nie zachowałem jej na pamiątkę),
  • Visa Electron banku GBG (debetowa do konta ROR),
  • Visa Classic banku GBG (debetowa do konta ROR),
  • Maestro banku ING (prepaid, imienna),
  • Visa Electron mBanku (debetowa, do eKONTA, kilka kolejnych wzorów kart magnetycznych),
  • Visa Electron mBanku (debetowa, do eMAXa),
  • eKARTA mBanku (debetowa, do zakupów w Internecie, pierwotna wersja),
  • Visa Classic mBanku (kredytowa, ze zdjęciem)
  • Visa Classic Orange mBanku (kredytowa, magnetyczna)
oraz karty, których używam aktualnie:
  • Visa Classic Orange mBank (kredytowa, z chipem),
  • Visa Electron mBanku (debetowa, do eKONTA, z chipem),
  • Mastercard Silver BZWBK (kredytowa, z chipem).
Od razu wyjaśnię też po co mi karty dwóch różnych banków - czasem jeden z nich ma po prostu awarię, więc aby uniknąć przykrych sytuacji kiedy mam np. zatankowany samochód a karta podstawowa akurat nie działa, noszę w portfelu kartę rezerwową z innego banku, a nawet z innej organizacji, co też może być przydatne - np. w dniach takich jak 13 kwietnia 2007 r., kiedy w całej Europie były bardzo duże problemy z płaceniem kartami visa.

Brak komentarzy: